اختلالات اضطرابی در کودکان را جدی بگیریم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، گفت: یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است.

دکتر مسعود فیروزی افزود: غربالگری اضطراب کودکان 5و6 سال با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکی، ارجاع زودهنگام جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درخصوص پیشگیری از اضطراب برای کودکان انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه غربالگری کودکان 5تا 6سال به‌منظور تشخیص زود هنگام اضطراب در کودکان قبل از ورود به مدرسه صورت می‌پذیرد تا اختلال اضطراب که منجر به افت تحصیلی کودکان، مشکلات ارتباطی و روانشناختی در آنها می‌شود را شناسایی کرده و در مرحله بعدی خدمات مناسب درمانی به آنها ارائه شود. در این طرح، غربال توسط مراکز مثبت زندگی و سلامت روان و درمان نیز توسط مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص نتایج اجرای طرح غربال اضطراب کودکان در سال گذشته، گفت: در سال گذشته 20 هزار و 724 کودک مورد غربال اضطراب قرار گرفتند که یک هزار و 20 نفر از آنها جهت درمان به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: وجود بعضی از ترس‌ها و اضطراب‌ها در کودک به‌عنوان بخشی از رشد طبیعی آنها به حساب می‌آید اما در برخی از کودکان اختلالات اضطرابی با گذشت زمان نسبتا پایدار و ماندگار خواهد بود. درصورتی که این اختلالات مورد درمان جدی قرار نگیرند ممکن است تا سنین نوجوانی، جوانی و حتی بزرگسالی ادامه یابد. تمامی این مطالب اهمیت غربالگری و شناسایی علائم اختلال اضطراب را در اوایل دوران کودکی مشخص می‌کند.

فیروزی در انتها ضمن تاکید بر اینکه این طرح در سال‌جاری با جدیت در تمامی شهرستان‌ها درحال اجرا است، گفت: در 6 ماهه ابتدای سال‌جاری حدود 7 هزار و 650 کودک مورد غربال قرار گرفتند که حدود یک هزار و 50 نفر از آنها مشکوک شناسایی شده و تاکنون 55 نفر از آنها جهت درمان به مراکز مشاوره ارجاع داده شده‌اند.

کد خبر 91545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد